Ознаке

Бестидно пјесништво

Више нико ни против чега не диже свој глас
данас уста пјесничка вапе за кавијаром
испијају коњак виски шампањ
не интересују се за метафоре
ријечи јаке ријечи нове – душе спас
Далеко од њих
у споредним улицама заборављени
Бретон Брехт Борхес
уморни послије лутања дугих
још увијек траже излаз – за све нас

УТОЧИШТЕ

Казао је
Нисам питао шта ће сутра бити
Кад сам се Господу обраћао
И крстио шаком жуљевитом
Запалим тако кандило и ћутим
Јер сам знао да живот има ћуд
Хировиту

И да се вријеме заустави као кочија
И да се ишчитају све књиге мудре
Другог пута нема
Само он води у Уточиште

Брезе

Кад кажем Брезе зна се да не мислим
На бедуине и пространства пустиње
Не мислим ни на звијезде падалице
Уз топли чај и логорске ватре…

Ја се сјетим сцена Андреја Тарковског
Пуних тајанствене топлине
Иако ми пријатељи супростављају
Снијежне вјетрове и Ларину чежњу
Његовог земљака Бориса Пастернака

Искреност

Природа говори истину. Зашто не и човјек.
Лао Це

Не пишем ја поезију. Њу препуштам
онима, чији је то занат. Они познају
теорију, значења, структуру, језичку
динамику, законитости, форму…

Ја сам један од искушеника ријечи.
Ходочастим по личном нахођењу.
Некада данима газим кроз мочваре,
ускачем у ровове и дрхтим као прут.

Немам никакво објашњење за то.
Али кад се одлучим понирем смјело.
И сасвим ми је свеједно, да ли је то
Источни фронт, или Борхесов сан.

За мене је вријеме безвремено. Зна
ноћ да ми буде дан пун свјетла, или
сасвим обрнуто, дан мрачнији и од
оне језиве, Вартоломејске ноћи…

Али друга је то врста осамљености

Моје Брезе воле љубав и тишину
Оне их у доба хладних зимских ноћи
Претварају у ватрену буктињу…

У предвечерје

Разапета паучина на листу коприве
Као памучна крпа на немирном вјетру
У њу се уплету моје очи у предвечерје
Кад сунце засједне на врх крошње
Па изненада нестане у утроби језера
Не остављајући иза себе никакав траг

Тек тад примјећујем да сам остао сам
Грчевито тражим све минуле призоре
На које бих могао да се ослоним
И брзо искорачим из овог предјела
Прије него што ме тишина задави
Прије него што ме тама присвоји
____ Видети више: извор: http://miroslavdusaniclyrik.blogspot.com/search/label/%D0%97%D0%90%D0%9F%D0%98%D0%A1%D0%98

